• De Olympia Jol
  • Historie
  • Olympiajol eregalerij
    • Nederlands kampioenen
    • Nederlands sprint
    • Europese kampioenen
    • Jaarprijs winnaars
    • Adelskalenderen
    • IOU wisselprijzen
    • Vloot wisselprijzen
  • IOU
  • Bestuur
  • Leden
    • Ereleden
    • Leden van verdienste
  • Lid worden?
  • Sponsoring
    • Sponsoren
    • Club van 100
  • Wedstrijdkalender
  • ONK
  • EURO
  • IOU Ranking
  • Uitslagen
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
  • Klassenvoorschriften
  • Metingen/trim
    • Hermeting
    • Masttrim 2023
    • Boottrim
  • Forum
  • Trainingen
  • Tips & trucs website
  • Persoonlijke zeilnummers
  • Stamboek boten
  • Nederland
    • Friesland
    • Zuidlaren
    • Belter
    • Spiegel
    • Nieuwkoop
    • Reeuwijk
    • Rotterdam
    • Zuid
  • Internationaal
    • IOU Duitsland
    • IOU Oostenrijk
    • IOU Zwitserland
  • Vlootwisselprijzen
  • Actuele berichten
  • Berichten archief
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
  • Nieuwsbrief
  • Verslagen
  • Pers
  • Foto's
  • Video's
  • Oude website
    • 2012-2016
    • < 2012
  • Media
  • AANBOD
  • VRAAG
  • IOU PROMO ARTIKELEN

Interpretatieverzoek uitrusting

Olympia Jol nieuws van 05-09-2025

c6de2607-5423-4777-908a-523c3925d352

Gepubliceerd: 05-09-2025

Interpretatie peddel en hoosvat

Naar aanleiding van de uitrustingscontroles bij het NK Sprint 2025 heeft het Watersportverbond bij het Deutscher-Segler-Verband  (DSV) een verzoek gedaan om een interpretatie te geven omtrent de peddel en het hoosvat zoals deze zijn opgenomen in de klassenvoorschriften van de Olympiajol.  De reactie op dit verzoek heeft het Watersportverbond onlangs ontvangen en met IOU Nederland gedeeld. Een kopie vind u in de link hieronder. De vertaling luidt als volgt:

De Deutscher Segler-Verband stelt samen met de Technische Commissie van de DSV vast:

Een peddel moet door de constructie voldoende stijf en stevig zijn en boven het blad over geschikte grijpmogelijkheden beschikken. Het moet voor de zeiler mogelijk zijn de O-Jol in een rechtop zittende positie continu met de peddel voort te bewegen.

Een hoosvat, lepel of emmer mag geen zak, tas of waterdichte zak zijn. Een hoosvat, lepel of emmer moet met één hand bruikbaar zijn en door de constructie een snel en doeltreffend hozen mogelijk maken.

Voor de uitrusting geldt dat deze geen onderdeel van de boot is. De uitrusting moet bereikbaar en bruikbaar zijn zonder de drijflichamen te openen.

Bij de uitrustingsstukken op de onderstaande afbeeldingen lijken de vereiste eigenschappen ogenschijnlijk niet te zijn nageleefd.

Heeft u vragen over uw peddel of hoosvat of twijfelt u of deze aan de hiervoor gegeven uitleg voldoen, wacht dan niet tot de volgende uitrustingscontrole en schroom niet om een van de uitrustingscontroleurs hiervoor te benaderen. Zij helpen u graag.

250905 DSV_Klarstellung_-_Ausr&#252;stung_O-Jolle.pdf

Tags


bestuur , iou ger , nieuws 2025

Laatste nieuws

Tagcloud


  • nieuws 2017
  • nieuws 2018
  • nieuws 2019
  • nieuws 2020
  • nieuws 2021
  • nieuws 2022
  • nieuws 2023
  • nieuws 2025
  • vloot friesland
  • vloot zuid

Zoeken in nieuws


Zoek

Neem contact op


 

Volg ons ook op


FacebookTwitter

O-Jol


  • Home
  • De olympiajol
  • Historie
  • IOU
  • Kennismaken
  • Lid worden
  • Promojol

 

Activiteiten


  • Wedstrijden
  • Agenda
  • ONK
  • EURO
  • IOU Ranking

 

Nieuws

Academy


  • Klassenvoorschriften
  • Metingen
  • Boottrim
  • Trainingen

 

Vloten


  • Friesland
  • Zuidlaren
  • Belterweide
  • Spiegel
  • Nieuwkoop
  • Reeuwijk
  • Rotterdam
  • Zuid

 

Media


  • Verslagen
  • Actuele standen
  • Oude uitslagen
  • Pers
  • Foto's
  • Video's

 

Shop


  • Vraag
  • Aanbod
  • O-jol

 

Zoeken in de site


O-Jol De moderne klassieker

Copyright 2025 - IOU Nederland
Inloggen | Ziber Website | SdH Vormgeving - /Team4 School - Eigentijdse Websites