Persbericht: Olympiajol kan ook in 2017 rekenen op steun van Magic Marine

17 januari, 2017 | door JanWillem

De Nederlandse klasse organisatie van de Olympiajol kan ook in 2017 rekenen op de steun van Magic Marine. Dit werd op 15 januari tijdens de jaarlijkse Winter Olympiajol Workshop in Katwijk bekend gemaakt.

Olympiajol trots op jarenlange samenwerking met Magic Marine
De jarenlange samenwerking tussen Magic Marine en de klasse organisatie van de Olympiajol krijgt voor 2017 een officiëlere en concretere vorm. Ton Op de Weegh, voorzitter van de Olympiajol klasse is blij met deze voortzetting: ”Met het oog op de toekomst zijn loyale sponsoren steeds harder nodig om een klasse verder te helpen. We zijn er trots op dat we de samenwerking met Magic Marine in deze nieuwe vorm voort kunnen zetten.”

”De klasse is al jarenlang een gezonde wedstrijdklasse. Door een actief promotiebeleid heeft de klasse de afgelopen jaren gestaag aan zeilers gewonnen. En we groeien nog steeds. Met een gemiddelde van 36 deelnemers tijdens de 14 ranglijstwedstrijden in 2016 is het één van de meest gevaren wedstrijdklassen in Nederland. De boot is uitermate geschikt en goed trimbaar voor zeilers van alle leeftijden en gewicht, en daarmee voor een brede groep interessant. De steun van Magic Marine geeft ons de mogelijkheid om promotie activiteiten en sociale programma’s te ontwikkelingen die voor ons als klasse erg belangrijk zijn.”

.
Olympiajol telt 150 actieve wedstrijdzeilers in Nederland
De Olympiajol is een 1-mans (wedstrijd) zeilboot, waar Daan Kachgelland voor Nederland op de Olympische Spelen in 1936 een gouden medaille haalde. Nederland telt op dit moment circa 150 actieve wedstrijdzeilers verdeeld over het hele land. Daarnaast is er veel gelegenheid om in het buitenland wedstrijd te zeilen, o.a. in Duitsland vaart een grote vloot Olympiajollen. Toch is het een klasse die tussen het geweld van olympische en internationale klassen snel over het hoofd wordt gezien, een zogenaamde ‘hidden class’.

Ondersteuning ’hidden classes’ & ’hidden talents’
Het streven van Magic Marine om internationaal de de zeilsport in de breedte te ondersteunen wordt in 2017 inhoud gegeven door ’hidden classes’ en ’hidden talents’ meer mogelijkheden te bieden om zichtbaar te zijn. De Olympiajol is één van de eerste ‘hidden classes’ die vanuit Magic Marine op deze steun kan rekenen.

Max Blom, CEO en brand manager van Magic Marine, legt uit dat ze niet alleen intern als familiebedrijf functioneren, maar dat ook naar buiten toe proberen inhoud te geven: “Bij Magic Marine vinden we het belangrijk om de zeilsport in de breedte te ondersteunen en van alle ontwikkelingen op de hoogte te blijven zodat we met onze producten snel op wensen van zeilers in kunnen spelen.”

”Ons Magic Marine Team en onze Magic Marine Family members helpen ons hierbij. Topzeilers over de hele wereld voorzien ons van belangrijke input om onze technische producten te optimaliseren. Maar ook ‘hidden talents’ in de Optimist die zich ontpoppen tot topzeilers, of topzeilers die voor hun leven lang fanatieke wedstrijdzeilers blijven, zoals in de O-jol, maken onderdeel uit van onze familie.”

IMG_7226.preview IMG_7226.preview
magic-marine-89 magic-marine-89